vrijdag 20 mei 2016

Jezelf een goed gevoel geven #1

Vanaf vandaag iets nieuws op mijn blog! Ik ga schrijven over dingen die mij een goed gevoel hebben gegeven of geven. Het kan iets heel kleins zijn, maar ook iets wat me wel meer bezig heeft gehouden. Dit lijkt mij heel leuk omdat het iets is waar ik met een positief gevoel op terug kijk, en misschien kan ik er nog andere mee inspireren!
Vandaag een van de eerste dingen die in mijn hoofd opkwam toen ik over dit onderwerp na dacht!





Toen ik deze blog maakte wilde ik eigenlijk alleen maar gaan schrijven over dingen die mij blij maakte. Ik weet niet waarom eigenlijk nu ik er zo over na denk. Het lijkt mij leuk om meer blogs te lezen over dingen die een ander blij maakt. Dat geeft mij namelijk ook een goed gevoel!
Dan gaan we maar meteen over op het eerste onderwerp waar ik het over wilde hebben. Zoals ik al zei; het geeft mij een goed gevoel als iemand anders blij is. Soms vergeet ik mezelf daardoor, maar ja zo ben ik nou eenmaal.


Dit was mijn haar op 25 februari 2015.
En laat ik er dan maar niet meer omheen draaien want dat vind ik zelf ook altijd stront vervelend hihi.
Op 25 februari 2015 heb ik mijn haren gedoneerd aan Stichting Haarwensen!
Na veel getwijfel en uitstel heb ik het dan toch gedaan! Het is nu al meer dan een jaar geleden en het maakt me nog steeds zo ongelofelijk trots. Ik knipte mijn haren waar ik zelf zo gehecht aan was af voor een persoon die geen haren meer heeft. Uiteindelijk is er 30 centimeter vanaf gegaan.
Ik hield van mijn lange haren en ik wilde dat iemand anders dat ook kan. Iemand anders loopt nu rond met mijn (geliefde) haren en dat is zo'n goed gevoel!
Er zijn heel veel mensen die me waarschuwde en die zeiden dat ze dachten dat ik dat toch nooit zou doen. Dat moet je niet tegen mij zeggen want dan ga ik het juist wel doen haha.
Tuurlijk was ik bang. Ik had de hele dag niet gegeten en amper geslapen. Bang dat het me niet zou staan en misschien zelfs een klein beetje bang dat mensen het raar zouden vinden?
Reacties zoals ''Ik zou echt nooit mijn haren afknippen hoor.'' heb ik inderdaad gekregen en de oude Lian (aangezien we over een jaar geleden praten) zou daar ook echt wel wakker van hebben gelegen.. maar de nieuwe Lian niet hoor. Ik lachte die mensen uit en zei dat ze dat lekker zelf moesten weten.
Dit heeft mij zelfverzekerd gemaakt en ik ben tot de dag van vandaag trots op mezelf dat ik dit over had voor een persoon die ik helemaal niet ken. Mijn haren groeien toch weer aan.

Als je twijfelt over het afknippen van je haar; ik zeg doen!!
In het begin is het even wennen, maar ook aan kort haar zitten zo zijn voordelen!

Zou jij je haar doneren?

Liefs, Lian.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats een reactie ! Alvast bedankt. Lees ook een van mijn andere berichten ! (: